روحالله مهرجو - اگرچه دنیای امروز از وسائل ارتباط جمعی در راستای تامین منافع خود بهویژه در حوزههای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بهره میبرد و اگر از جنگ فرهنگی سخن میگوییم، ابزار اصلی آن دنیای ارتباطات است، میتوان به نکتهای جدید نیز اشاره کرد؛ به عبارت دیگر حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی اگر در یک نبرد وسیله است اما به خودی خود یک عرصه نبرد مستقل و جداگانه نیز به حساب میآید. در اصل اگرچه ارتباطات جزئی از جنگهای بین فرهنگ و تمدنها است اما به تنهایی خودش یک نبرد بزرگ محسوب میشود که موفقیت در آن برای هر یک از طرفین حائز اهمیت است. متاسفانه باید یک اعتراف بزرگ در این حوزه داشته باشیم که در نبرد رسانهای ابتکار عمل در دست جریان مقابل ما است. از شبکههای اجتماعی گرفته تا چند رسانهایها. در عمل و البته خوشبینانهترین حالت ما همواره یک گام عقبتر بودیم در حالی که اصل و اساس ترویج فرهنگ دینی ما بر تبلیغات بنا شده است و دین اسلام همواره از رسانههایی چون کتاب و البته فرآیند چهرهبهچهره برای پیشبرد اهداف خود بهرهبرده است.
ادامه مطلب
درباره این سایت